luni, 8 decembrie 2008

Ceramica de Horezu

In week-end-ul acesta am fost acasa si am hotarat sa ne oprim sa cumparam si ceva ceramica, cadou pentru niste prieteni. Daca la inceputul inceputurilor, magazinele care comercializeaza ceramica la Horezu vindeau numai ceramica de Horezu, ieri am constata cu stupoare ca doar pe cateva raftulete mai poposeste ceramica 100% made in Horezu, restul obiectelor fiind aduse din alte colturi ale Romaniei. Am cumparat o vaza draguta, dar care nu era facuta in Horezu si am insistat sa le cumpar si ceva original facut acolo ca doar trebuie sa ma mandresc cu acest obicei bastinas. Am intrebat vanzatoarea: Unde e cereamica de Horezu? Ea mi-a aratat un colt al magazinului. Erau cam numai vaze si nu voiam sa le mai cumpar una. Vazand nedumerirea si nehotararea mea, ea imi spune: "Pai cumparati altceva, ca doar nu stie nimeni ca e de Horezu sau din alta zona, tot lut e". Pentru mine nu e acelasi lucru insa. Daca eu voiam ceva made in Horezu, asta voiam si punct...Daca nici noi, cei de la Horezu, nu promovam arta ceramicii din Horezu, atunci cine??? Pe langa faptul ca nu sunt din Horezu, diferite obiecte care au invadat magazinele de la intrarea/iesirea din Horezu sunt si foarte scumpe in comparatie cu ce se gasea acum un an in aceleasi magazine si care erau horezene. Acum s-au scumpit si ale noastre. Pana la urma totul se rezuma la bani, nu mai conteaza traditii, obiceiuri, daca ies banii, toata lumea e fericita, dar cei care au de suferit sunt olarii "bastinasi" care vand ceramica la preturi de nimic, dar care in magazine se vinde de 4-5 ori mai mult.
Pacat insa ca ceramica de Horezu, vestita peste tot, nu se mai prea gaseste la Horezu...

Niciun comentariu: